Domper

20 mei 2019 - Bisjkek, Kirgizië

Zaterdag kregen we helaas het bericht dat Perro toch (tijdelijk?) naar een dierenpension moet gaan. Daar werden wij wel verdrietig van. Wij dachten vooraf het goed geregeld te hebben met diverse opvang , maar soms lopen de dingen toch niet zoals verwacht. Dat is voor iedereen en vooral voor Perro erg jammer. We hopen dat alles weer in orde komt en dat Perro er niet al te veel nadeel van  zal ondervinden. Wij proberen op zo’n ruim 8000 km afstand ook weer met goede moed verder te gaan.

DSC_0344

Van Bishkek gingen we vroeg (weer 6 uur op) door een berggebied naar het Ysyk-Köl meer (+/- 220x60 km) op 1630 m hoogte (om te overnachten)

DSC_0175 DSC_0173

15 km hiervoor een prachtige canyon bezocht

IMG_3333IMG_3331IMG_3327

65 km naar het noorden liggen de besneeuwde 4500m+ bergen als grens met Kazachstan en daar weer 20 km noordelijker Alma Ata. Effe door naar het zuiden kom je in Pakistan.

DSC_0185

Zondag een dagje vrij= wasgoed doen,schoonmaken etc en a/h eind van de dag een gezamenlijke grill

DSC_0003DSC_0001 grill

en nog info van onze Kirgiesische gids, vandaag naar 2750m en vrij overnachten en voorbereiden op de Kirch/Chinese grensovergang (deze ligt op 3750m) :dat wordt een echt Abenteuer.

Groet,

Marion en Hans

1. Luut:
    20 mei 2019
    Wat een beleving prachtig verhalen en foto"s nog heel veel plezier
  2. Caroline Monsma:
    20 mei 2019
    Wat een prachtige foto’s van deze etappe.
    Focus op het moois wat komen gaat. Het is heel jammer te horen dat het met Perro anders is gelopen dan gepland, maar ik weet als geen ander dat je nooit helemaal kunt voorspellen hoe een die reageert op een verandering. Ik hoop dat jullie studerende zoon tijd heeft om hem af en toe eens te bezoeken. Perro zal extra blij zijn als jullie terug zijn. .... mochten jullie vragen hebben of even willen overleggen dan hoor ik het graag. Mail me dan even op mijn mailadres. Ik ben volgende week een paar dagen in Grolloo en wil best even gaan kijken. Mail me maar even als jullie daar behoefte aan hebben.
  3. Surani:
    31 mei 2019
    Wat vervelend van Perro. Ik heb zelf eens mijn hond in pensioen moeten doen en vond ik verschrikkelijk. Gelukkig daarna altijd bij lieve vrienden kunnen blijven. Hoop dat het goed gaat en jullie verder kunnen genieten van de reis.