De landing in de EU

14 augustus 2019 - Tsjajky, Oekraïne

Hallo,

Wat de voorlaatste dag (voor de grens)  nog gebeurde was dat we eindelijk eens door de Russische politie zijn aangehouden: een vriendelijke beambte die onze registratie papieren wilde inzien en die klopten natuurlijk. Dus uiteindelijk zijn wij 3 x aangehouden incl China en Kirgizie

DSC_0081archief foto

De heren staan op deze wijze langs de weg met hun stokje te draaien( best een hele kunst: les 1 politie academie) wijst dat stokje ineens jou aan,dan ben je de l....en moet je aan de kant.

En toen op naar Kiev,

even ontspanning na het hobbelen

DSC_0501

Glooiend landschap, 2 baans wegen en een iets minder enthousiast rijgedrag dan de gemiddelde Rus. Hier overnachtten wij op het terrein van een hotel/sport/race?centrum en hadden de volgende dag een excursie door het centrum.

DSC_0508DSC_0510DSC_0514DSC_0512DSC_0516DSC_0520DSC_0519DSC_0525DSC_0522DSC_0528DSC_0526

Kiev (het was zaterdag) ademt een aangename sfeer, Russisch,maar ook heel Europees, uiteraard wat kerken, maar ook aandacht voor andere zaken. In het weekend is de binnenstad autovrij en worden diverse activiteiten gehouden bv een soort sterkste man competitie, maar ook waren er sterke ' meisjes'.

DSC_0530

' s Middags gingen wij niet mee om het beroemde klooster te bezoeken, maar gingen met de metro

DSC_0533DSC_0535DSC_0536DSC_0537

en bus

DSC_0538DSC_0540

terug naar de camper, voor het bedrag van €1,12 allin voor z'n 2-en. Gewoon een leuke ervaring. Dit om ' s middags al op pad te gaan en de voorlaatste etappe in Oekraine in 2-en te splitsen en hebben weer eens alleen een pracht plek gevonden die echt rustig was.

IMG_20190810_194601_2DSC_0546

Via een leuk gelegen burcht

DSC_0557DSC_0553

naar Lviv ( Lemberg),

DSC_0558niet rechtdoor maar li af naar Chop

Even tussendoor : ook hier gingen we niet re af ( plaatsje werd gesaneerd)

DSC_0297

hier maandag een (laatste) excursie. Overnachten deden we op een mooi gelegen resort

DSC_0560DSC_0561

dat min of meer verlaten is omdat het toerisme in Oekraine helemaal op zijn gat ligt ( vanwege de oorlogsperikelen).

DSC_0564DSC_0566DSC_0568DSC_0569_1DSC_0571_1DSC_0574

Na zondag 25 gr, werd het maandag 35 gr ,ff wennen, de ochtend door Lemberg met een wandeling door de oude binnenstad en ' s avonds het afscheids eten en afscheid van het team

IMG_3508

IMG_3512+ filmpje

IMG_3518IMG_3521IMG_3527

en natuurlijk weer folklore muziek.

De volgende dag nog even afscheid bij het laatste tankstation voor de grens

DSC_0575

En toen de laatste echte grensovergang;

IMG_20190813_141838_7

nou die Polen wisten daar wel raad mee !! Ja ja de EU weer in: 6,5 uur!! Gelukkig kregen we wel ons laatste uur weer terug, zodat we toch nog een 240 km konden rijden, even voorbij Krakau. Aangezien onze reis een dag langer duurt, kwamen we niet meer aan deze stad toe en overnachtten op de P van een oud kasteel

DSC_0577

Dit was de voorlaatste blog, want we maken het wel " volledig" af met nog een kleine epiloog,

Gr. M& H

1. Gieneke:
    14 augustus 2019
    Nog een klein stukje dus!!
    Succes nog even!! Weer een mooi verhaal.
    Gr. Gieneke
  2. Rosanke Widman - van Beekum:
    14 augustus 2019
    Dat was een spectaculaire bijna laatste aflevering zeg!
    Daar hebben we van genoten op ons terras op Lansarote!
    Jullie nu bijna op jullie eigen honk ......! Veel succes met het langzaam afkicken!
    We wachten graag op jullie laatste aflevering!!!
    Dank jullie wel voor de fantastische verslagen.
    Groet van Hubert en Rosanke
  3. Caroline Monsma:
    15 augustus 2019
    Veel plezier met het laatste stukje. Het lijkt me een bijzonder gevoel om weer in de bekende wereld binnen te stappen of rijden moet ik eigenlijk zeggen. Als of het voorgaande gewoon een film was waar je nu uitstapt.....maar wel heel bijzondere.
  4. Margret:
    16 augustus 2019
    Succes met de laatste ritten op weg naar Grolloo.