Novosibirsk

24 juli 2019 - Novosibirsk, Rusland

Hallo,

Vanuit het koude (10 gr.) gingen we vroeg op pad om de enorme waterkrachtcentrale op weg naar Mariinsk te bekijken

DSC_0204

,alleen zei de startmotor: " klik". De startaccu had niet meer genoeg puf om bij deze temp. te starten; even aan een anere accu: vroemmmmmm,dus no big deal. Later een accu gekocht in Novosibirsk en alles weer ok.

Via het bekende landschap Marriinsk bereikt en overnacht op een recreatieterrein.

DSC_0213

Dit is het gebied waar in het verleden diverse heropvoedingskampen waren,bestemd voor crimenelen en " anders denkenden". Met onze uitdrukking: een enkeltje Siberie,kwam je dus oa hier uit.

DSC_0215DSC_0216DSC_0217

Met een lange rit van 430 km arriveerden wij in de binnenstad van Novosibirsk bij het Duits/Russische huis.

DSC_0262

De volgende dag een excursie door de stad, met oa een bezoek a/h station

DSC_0231DSC_0229DSC_0228DSC_0225DSC_0224DSC_0218DSC_0223

en spoorwegmuseum.

DSC_0235DSC_0234DSC_0236DSC_0239DSC_0237DSC_0242DSC_0241relikwieen van de Trans Sib. ExpressDSC_0243DSC_0252

Ook hier is de lucht nog steeds wat vaal vanwege de bosbranden(tjes) in Krasnoyarsk (= de buurstad 850 km verderop)  In Novisibirsk zijn veel studenten en dat maakt de stad misschien ook veel meer een stad dan Krasnoyarsk.

DSC_0257DSC_0261DSC_0259

DSC_0258 We bevinden ons nu min of meer in het midden van Rusland en hebben nog duizenden km' s te gaan. We zijn op de hoogte van Denemarken en blijven vnl. westwaarts rijden en krijgen de ingeleverde uren terug, met af en toe nog dagetappes van bijna 500 km. De wegen zijn oha gewoon goed en waar niet ,wordt erg veel verbeterd.Snelheid is 60 binnen en 90 buiten bbk. Het verkeer is wisselend van drukte maar rijdt altijd prima door. Via enkele stopplekken gaan wij naar  Ekaterinburg de grens van Europ/Aziatisch Rusland.

Groet,

M&H