Het zit er op.........

16 augustus 2019 - Harbke, Duitsland

Hallo,

Wat nog even passeerde bij de rit naar het tankstation voor de Oekr/Poolse grens,dat de camper na 500 m geen zin meer had: met Oleg erbij( wat we al dachten: brandstoftoevoer? even een paar keer doorstarten : weer leven en karren maar.

Goed, Polen door, ( de Pools/Duitse grens in ong. 0,16 sec gepasseerd) overnacht nabij Leipzig op de stads P van Grimma,

DSC_0579

leuk stadje door naar onze vaste plek in Ibbenbueren

IMG_20190816_101304_0

en de volgende dag na hobbelen en boodschappen doen,mannetje (Perro) halen weer thuus.

DSC_0583

Tja, de epiloog, 4 maanden in een paar zinnen....

Als je China met eigen vervoer wilt door crossen is zo' n groeps reis eigenlijk de enige mogelijkheid, alleen lukt je dit dus echt niet. En dat was ontzettend!!! bijzonder.

Een groep heeft verder zijn voor- en nadelen: als er wat is, staat alle hulp direct klaar en echt alles kan gaan haperen en kapot gaan . Bij bv de 2 Buerstner fabr. campers zijn bijna alle binnen schroeven los getrild. Wat bij ons direct door de reis is gesneuveld zou de gas crash sensor ventiel kunnen zijn, de organisatie heeft trouwens voor een nieuwe kunnen zorgen. Thuis de oude nog maar eens testen en kleinigheden verbeteren.

Het nadeel van een groep kan zijn : " het gezamenlijke" . Wij hebben daar goed onze weg in kunnen vinden door ook nog eens ergens anders te overnachten. Verder was het ook, buiten ons, een Duits/Zwiters gezelschap en die verschillen echt van ons, zonder dit negatief te beoordelen. En bij deze reis toch wel goed Duits kunnen praten en verstaan.

Als  privacy je heilig is, moet je zo'n reis naar Azie niet maken. Je wordt bij elke grensovergang talloze malen gecontroleerd, maar goed ,als je niets te verbergen hebt........

Hoe losten wij het drinkwater probleem op??? :

IMG_20190815_135057_9

veel 5-10 l bottles kopen,heel veel!!! tja allemaal plastic. Gewoon ,niet-drinkwater, in de tank voor wassen,afwas ed. en mineraalwater in de blauwe schenkbottle.

Er is nog veel meer te " epilogen" maar komt in evt. gesprekken nog wel.

Het was onvergetelijk !!!!!!!!!!!!

Met de " terugweg" van Peking - Grolloo 12319 km komen we op een totaal van 28015 onvergetelijke kilometers.

Heel dapper van jullie om onze verhalen zo lang te blijven volgen, de vele positieve,leuke reacties hebben ons ontzettend geholpen om door te gaan met de blog ( goed idee !Hans vd Z)

Dat was het!!!

Groet Marion & Hans

1. Sandra:
    16 augustus 2019
    Thuiskomen is altijd ook weer fijn hè! Bedankt voor de interessante verhalen. Perro wil vast alleen maar knuffelen (of jullie met Perro?). En dan is die 4 maanden ook zo weer voorbij. Mooi die foto van de camper weer thuis! Enne gewoon verdergaan met genieten ;-)
  2. Fraukje:
    Welkom thuis!
  3. Alma Kruit:
    16 augustus 2019
    Dank voor jullie prachtige verhalen, foto’s en video’s.
  4. Gieneke:
    16 augustus 2019
    Welkom thuis!! Ook wel fijn om lekker weer thuis te zijn denk ik. Bedankt voor de mooi verhalen.
  5. Luut:
    17 augustus 2019
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen, foto’s en video’s.
    Welkom terug in Grolloo.

Namens Claire en Luut
  6. Boelie en Diena:
    17 augustus 2019
    Welkom thuis. Bedankt voor de mooie verhalen. Super . Wat een Belevenis.
  7. K . Stepien:
    17 augustus 2019
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen
    En welkom thuis
  8. Hilda:
    18 augustus 2019
    Welkom thuis.
    Jullie gaan vast nog lang nagenieten van deze bijzondere reis.
    Het was telkens weer een verrassing wat jullie schreven in het reislog. Wat dat betreft is het jammer dat de reis voorbij is......
  9. Lucia:
    20 augustus 2019
    Fijn dat jullie weer terug zijn