Kazan,nog 1 uur tijdsverschil.

2 augustus 2019 - Mamadyshsky District, Rusland

Hallo,

In de vorige blog werd het landschap vlakker,maar nu we bij Ekaterinburg aangeland zijn bevinden wij ons aan de voet van de Oeral. Je kunt het nauwelijks een gebergte noemen,heuvels van 3-500 meter,noordelijk tot 1500 m.

Met een spetterend begin van de dag,even hobbelen langs de boulevard/promenade,werd het dus een beetje regenachtige dag met zo' n 19 tot 14 graden a/ h eind van de dag( zijn jullie jaloers????)

DSC_0339broodje halen

en hadden wij de overnachting op de P van de ijsgrotten

DSC_0362

(Kungur).Deze gingen wij uiteraard ook bezoeken.

DSC_0344DSC_0349DSC_0346

Ondanks de lage buiten temp. was het zeer aangenaam om ' s avonds in de nabijgelegen rivier even te plonsen.

DSC_0359

Dinsdag met een mooie route via het geboortehuis van P.I.Tjaikovsky.

DSC_0384DSC_0383

( Votkinsk) naar Izhevsk op de P van een soort Papendal waar de jeugdigde elite van de langlaufers op trainingskamp is. Filmpje

DSC_0388DSC_0387IMG_20190730_175036_3

Helaas? is P.I. niet geboren in het 20 verderop gelegen stadje Tjaikovskiy.

Deze dag werd het heel even 18 gr toen de zon zich liet zien maar verder 9-12 graden en forse buien ( nog steeds jaloers??) En hebben we ' s avonds even lekker de kachel aangedaan. De woensdag begon prachtig ,via Eluga een oud stadje, op naar Kazan (1,1 milj. inwoners),de hoofdstad van Tatarstan ( deelrepubliek) en de Islamitische hoofdstad van Rusland,waar we de volgende dag een rondleiding hadden

DSC_0425DSC_0429DSC_0416DSC_0431

IMG_20190801_134320_5coffeeshop,puur

DSC_0432DSC_0412DSC_0410

+ Filmpje

Het exotische is er niet meer,maar toch is het een prachtige ervaring Rusland zo te doorkruisen. Dit land is HUGE. De laatste week hebben we er weer 3 uur bijgekregen,een soort jetlag? (vermoeid) maar hebben wel een soort Andre Kuipers gevoel,want ook over niet al te lange tijd gaan we de Russische grens weer over, een soort dampkring? om weer te landen in Europa.

Groet,

M & H

1. Luut:
    2 augustus 2019
    Super mooi verhaal en foto's
  2. Rosanke Widman - van Beekum:
    3 augustus 2019
    Bedankt maar weer Marion en Hans!
    Fijn dat jullie het zo leuk blijven vinden!
    Verlangen jullie nu ook wel eens terug naar huis?
    Veel plezier nog!
  3. Gieneke:
    4 augustus 2019
    Leuk verhaal weer!! Jullie maken heel wat mee. En zien ook ontzettend veel!! Heel leuk om het te volgen. Bedankt voor de mooie verhalen en foto's.
    Nog klein stukje te gaan. Veel plezier nog!!