Jekaterinburg,uren terug of verder

28 juli 2019 - Omoetinskoe, Rusland

Hallo,

Rijden naar het westen en de zon gaat maar niet onder; zo snel gaat het natuurlijk niet, maar met nog ruim 5000 km te gaan trotseren wij nog diverse tijdzones.

Vanuit Novosibirsk

IMG_20190723_141531_9hier nog even een staaltje van Ductape.

hadden wij nog een aantal langere etappes. Eerst nog een korte van188 km naar Kargat, want daar zouden wij nog een echte Russische avond beleven met eten en zang, in een soort feestzaaltje van het dorp ( Markehuis?) waar we met de lokale bus werden gebracht en gehaald.

IMG_3484IMG_3486IMG_3488IMG_3489IMG_3492IMG_3497

Gewoon meedoen was ons credo echter zonder de wodka en mochten overnachten op de P van lokale kerk met een klok. De klok was niet het probleem, echter de kerk stond op 100 m van de spoorbaan,waar de treinen af en aan reden , ook  ' s nachts.

filmpje

De volgende dag naar........Omsk. Wij zijn daar heelhuids aangekomen itt drs.P (dodenrit) en hebben nu een beeld van deze stad,

DSC_0270DSC_0271DSC_0273DSC_0274DSC_0276

DSC_0275

+ filmpjes

niet echt interessant dus, en mochten overnachten op de P van het grote sportcentrum en meteen weer een uur erbij op de klok. De volgende dag weer bijna 500 km verder naar het westen, naar een plaatsje halverwege Jekaterineburg op een sportterrein

IMG_20190726_190519_9

+ filmpjes

waar lokale wedstrijden werden gehouden en mochten we weer de klok een uur terug zetten, oftewel een uur erbij.

's Avonds werd de groep nog uitgenodigd voor een partijtje voetbal: veteranen D tegen Rus.

DSC_0291

Wij (=Rus ????) hebben gewonnen na strafschoppen. Met een glasblauwe ochtend gingen we op pad met nog 480 km te gaan naar Jekaterinburg (hier wachtte een zeer heftige hoosbui op ons).Vanaf Omsk zijn we de glooiingen een beetje kwijtgeraakt, nog wel af en toe bochten,maar wel vlak

filmpje

en het wordt wat gecultiveerder. We zijn nu de laatste dagen aan het km vreten en dat kan ook wel gezien het landschap : zeker niet saai maar veel van het het gevarieerde zelfde over honderden km' s.

( filmpje)

Met vandaag,zondag, een kleine excursie door Jekaterinburg,

DSC_0320azie europa grensDSC_0319DSC_0324de stadDSC_0326DSC_0327DSC_0328DSC_0330DSC_0337de P vh sportcomplex ah waterDSC_0335

leuke moderne stad en hadden a h eind van de middag nog even een leuk gesprek met een jong Russisch gezin,die uitstekend Engels praatten.

DSC_0338_1

Na de ietwat tegenvallende excursie,vonden wij,toch nog een aardige namiddag en gaan ons opmaken morgen naar de P van de ijsgrotten te vertrekken,maar 280 km.

Gr. M & H

Ps . Op route,zie menu, zie je onze terugreis

Nu ook weer wat dashcam filmpjes

1. H.L. Widman:
    29 juli 2019
    Mijn reactie is plotseling verdwenen! Heel vervelend! Ik had weer geschreven dat ik het zo goed van jullie vond het schrijven nog vol te houden!
    En dat het zo leuk was om alle verhalen steeds te lezen!
    Toen was ik bij de vraag of jullie meegekregen hadden dat Ned. vorige week een absoluut record in max temperatuur gebroken had!! Nl.: 40-41 gr.!!!!
    Het was zó ontzettend warm!! Niet leuk meer, vonden wij.
    Gelukkig zaten we als daklozen in Doorn .......!
    Daar is iig een groot zwembad bij!!
    Jullie nu je laatste loodjes........!
    Veel succes jongens! Zet m op!
    Meelevende groetjes, Rosanke en natuurlijk Hubert
  2. Lucia:
    30 juli 2019
    Mooi verhaal, alweer aardig in de buurt😊
  3. Luut:
    31 juli 2019
    Wij zijn even weer terug in Grolloo want we zijn 10 dagen in Den Bosch geweest dus even jullie verslag gelezen waar prachtige verhalen en foto's bekeken.

Nog veel plezier in prachtige reis.
    Groetjes van Claire en mij.