DunHuang en verder deel 2

6 juni 2019 - Zhangye, China

Hallo,

Met het bezoeken van DunHuang hebben wij de provincie Xinjiang (Uigurie) verlaten en tevens de politie controles,dan kun je tenminste weer gewoon een tankstation binnen rijden. Dit ging eerder pad na het vertonen van bv paspoort, evt in de camper kijken,de bijrijder mocht niet het terrein op etc. De diesel kost hier ong €0,90 .

Vlak bij het hotel kon je de meest verse geitenmelk kopen

Verse melk

In de super-supermarkt werd er een studente op ons afgestuurd die in het engels zou kunnen helpen,lief bedoeld.

super-supermarkt Danhuanghulp van meisje

Schoonhoudenzij is niet de enige die de straten schoonhoudt

DunHuang duinen 3

Maar goed na de eind middag,avond gingen we weer heerlijk slapen in onze camper(als enige) de anderen waren gewaarschuwd dat het nogal heet kon zijn en zandstormen dus hadden op voorhand een kamer in het hotel geboekt,behalve..........,het bleek dus heerlijk weer te zijn: 35 gr beetje wind,dus....

Op naar   Jiayuguan, waar een oud gerestaureerd fort aan de muur bezocht werd

fort aan de muur

en gingen we overnachten wat verder op aan " de muur" en beklommen wij deze de volgende ochtend

de muur 1 de muur

Gerestaureerde delen zijn alleen toegankelijk ,op veel plekken is de muur ook geheel verdwenen,verder op in de reis nog meer" muur". Meteen die dag verder naar het Danxia geopark,foto's zeggen genoeg + video

Danxia 1Danxia 3Danxia 5poppenkast

mooie kleren wel je mooie kleren aan doen hoor!

En door gegaan naar Zhangye op een super deluxe camping! 2 nachten,even bijkomen ,de was,ontstoffen en ontzanden en vandaag (donderdag) een fenomenale bergrit over 3 cols: 3675,3765 en 3859 m hoogte en daar tussen op een hoogvlakte van 3000m,die laatste col met de top door een tunnel:tol (€0,78)

IMG_20190606_094135_3IMG_20190606_100436_0IMG_20190606_101049_5IMG_20190606_113907_0IMG_20190606_112331_5IMG_20190606_141135_5

IMG_20190606_135613_4

om uiteindelijk in Xining op een soort vrijetijds/camping terrein terecht te komen na een vreselijk verkeersgevecht, 2 nachten hier (en we hopen dat Ma ,is een Chinees, een nieuwe claxon compressor kan kopen ,want die heb je hier heel hard nodig),

We bevinden ons in de uitlopers van de Himalaya en Tibet

uitlopers van de Himalaya

Gr

M&H

1. Caroline Monsma:
    6 juni 2019
    Oei, de Chinese muur. Dat klinkt we heel ver weg, en dat is het ook. En wat een prachtige foto’s . We zitten al weer in juni. Time flies.
  2. Surani:
    11 juni 2019
    Not a plucky hero until one reaches the great wall(of zoiets), staat me nog bij toen ik de muur bezocht. Zo mooi om jullie reis op deze manier mee te beleven.
  3. Luut:
    12 juni 2019
    wauw wat super mooi foto"s