Riga

20 april 2019 - Riga, Letland

Hallo,

Na een paar prachtige dagen gehad te hebben om te rijden zijn we via Duitsland,Polen,Litouwen in Letland (Riga) aangekomen. Vanaf Polen was het nieuw voor ons (de verkeersborden weken vaak nogal af van het Poolse rijden) , waarbij we het landschappelijk niet echt heel bijzonder vonden; noord-oost Polen, is een mooi merengebied en was het meest bezienswaardig; Litouwen en Letland erg vlak , in ieder geval de route die wij namen via Kaunas, Siauliai,Jelgavi,Riga.

Bij Siauliai bevindt zich de “Kruisberg”:een bergje van misschien 10 m! volgepropt met vnl. houten kruisen ter nagedachtenis aan allerlei mensen en gebeurtenissen. Aldaar hebben wij ook op de P overnacht.

Gisteren, vrijdag middag aangekomen en Riga, oude binnenstad , bekeken.

Vanmiddag,zaterdag, de briefing gekregen over mn de grensovergang naar Rusland en meteen hierbij al een routewijziging: aanvankelijk via Letland naar Rusland , doch een eerdere groep van Abenteuer Osten werd bij deze grensovergang 7 uur opgehouden. Nu gaan wij via Estland , morgen vroeg, al de grens over en maandag en dinsdag verder rijden tot in Moskou,